top of page

Pandemic That keeps in History: Racism!


All of a sudden, the world wakes with a pandemic caused by the coronavirus, and measures of public health were taken to protect the populations and prevent death.


COVID- 19, Kills! But there are other pandemics, more severe, that through the centuries we allow, and as a result, keeps increasing the mortality rate and leave unprotect a range of people which makes a fabulous impact in the world no matter race, ethnicity or religion: The Racism!


Can we remain in comfortable silence when an educated population stays selfish, keep their eyes close, and remains living in rotten diplomacy?


We wonder if the coronavirus can become endemic but be aware that racism is not particular to a people or nation, but from a world with a lack of empathy and tolerance. Do not blame the world, to attempt to evade responsibility for our actions.


We cannot let those infectious agents, small in spirit and mind, cause this pathology to proliferate for more decades.



Racismo – A Pandemia dos Séculos


De supetão o mundo acordou numa pandemia provocada pelo coronavírus, e com medo de que grande parte da população fosse dizimada tomaram-se medidas de saúde pública que visaram a proteção de todos.


Mas se a Covid-19 mata, existem outras pandemias que ao longo dos seculos permitimos que permanentemente aumente a taxa de mortalidade e deixe desprotegidos um leque de pessoas que contribuem para que o mundo deve ser de aceitação pela diferença: seja ela de raça, etnia ou religião: O Racismo!


Por comodismo, e com uma população mundial cada vez mais letrada vivemos tempos de egoísmo profundo e optamos por fechar os olhos e continuar no nosso mundinho a viver uma diplomacia podre.


Debatemos se o coronavírus se pode tornar endémico, mas tenhamos consciência que a pandemia racismo não é particular de um povo ou região, mas sim de um mundo com pouca empatia e tolerância.


Não culpemos o mundo no seu geral, não condescendamos que agentes infeciosos, pequenos de espírito e de mente, façam com que esta patologia prolifere por mais décadas.

bottom of page